RECEIVED MONEY VIA MERCHANTRADE ASIA SDN BHD

Hai semua...

Hari nie dah masuk Hari Raya PKPB yg kelima Syawal. Aku nak update entry sambung dari cerita entry lepas 
So, alhamdulillah setelah penantian aku hampir 2 bulan 3 hari macam tu nak tebus gaji aku dari Google ni akhirnya sehari sebelum raya Lepas aku dapat juga ambil duit gaji melalui pengurup wang Merchantrade kat Banting.

Sebelum tu, aku dah call semua agen western union macam pejabat pos, RHB bank, agro bank, pengurup wang lain semuanya cakap sistem offline. Pengurup wang yg dalam Tesco Klang pun cakap diorang hanya hantar duit saja. Tapi, ada satu list agen western union serupa pengurup wang ni aku call, sabtu diorang open and boleh received money. 

Maka, Sabtu lepas sehari sebelum raya aku pergi Merchantrade tu. Tak de orang langsung. Kalau pergi Public Bank tempoh hari...mak aihhh jenuh nak beratur panjang kat luar bank dengan berbaki waktu lunch tak sampai setengah jam mana sempat wehh..



Macam biasa, SOP masa PKPB ni sebelum masuk kena scanning nak tau ko sihat ke idok.. jika temperature 36.9 kebawah boleh masuk premis dan mesti catat nama dan no telefon. Then, use sanitizer yg disediakan. 

Berurusan dikaunter pun tak susah mana. Just ko tunjuk Payment Receipt yg ko dah print awal2 berserta IC dan cakap nak ambil duit melalui Western Union. Mereka akan check sistem berdasarkan nombor MTCN yg tertera pada payment receipt tu.

Alhamdulillah sebenarnya,  tempoh duit tu sepatutnya dah tamat tempoh. Yelah dah cukup 60 hari. Tapi, Wang tu masih boleh ditebus mungkin disebabkan covid-19 dan MCO so semua urusan banyak tergendala jadi dipanjangkan lagi tempoh.

Duit yg kita dapat dari Google AdSense ni juga adalah dinamakan sebagai GAJI atau salary. Sebab dalam sistem mereka akan key in sebagai GAJI. 
Masa pertukaran wang pada 23 may tu, duit Malaysia MYR 1 bersamaan USD 4.33. So, duit yang aku terima lebih kurang RM466.60 macam tu. Syukur Alhamdulillah... Dapat juga duit daripada pendapatan pasif macam ni.

Duit dari gaji google

Details alamat 

Urusan di Merchantrade Asia ni mudah dan cepat. Korang tak perlu nak isi borang western union macam kat pejabat pos tu.
Apa pun, syukur dengan rezeki ni dan semoga duit ni diberkati Allah SWT aminn.. Duit hasil dari kerja perkongsian ilmu bersama melalui blog ini. Terima kasih  juga pada readers2 yg rajin menyinggah ke blog aku untuk cicipan sedikit info yg tak seberapa ni. 

šŸ’­Nota sekel#bersemangat lagi untuk berkongsi ceritašŸ¤—

0 comments:

Post a Comment