Grand Lexis Hotel Port Dickson: company trip


Hai.. sebenarnya ni cerita 2018 yg lalu. Aku tak sempat nak buat entry tentang company trip tempat aku bekerja. Annual events tahun tu Kami semua menginap Di Grand Lexis Hotel, Port Dickson. Setiap tahun pada 1'st May, company yg aku kerja mesti adakan event tak Kira menginap di hotel ke, or just annual dinner. Harga menginap di Grand Lexis agak mahal jugak dalam RM450 atas untuk satu rumah macam tu. Lagi pun mahal adalah disebabkan bilik2 hotel terletak di atas air pantai dan paling best..setiap bilik atau rumah hotel tu disediakan kolam renang. Memang syok! Tak da nak share2 mandi ramai2 dengan org lain.

Aku ajak suami dan bawa anak sekali. Masa tu kena bayar dalam RM300 untuk cover 3 orang. Sebab company peruntukan 1 bilik hotel 4 pekerja.  Aku tak suka nak join trip pergi sendiri. Lain lah bujang kan. Ada peluang boleh bawa family aku akan bawa. Tak lah rindu anak dan suami kat rumah kan.

Susana bilik hotel

Ruangan Dalam bilik

Kolam renang

Ruangan kitchen to toilet



Ruang dalam bilik hotel memang luas dan selesa macam sebuah rumah 2 bilik gitu. So, harga memang mahal.. tapi korang boleh bawa adik beradik yg lain menginap hotel ni sebab luas. Boleh tambah tilam.  Jika anak2 nak bermain, ada juga disediakan playground. 
Kolam kanak2 outdoor

Playground utk kanak2

Kolam dari  pandangan dalam bilik

Outdoor pool

Bilik2 hotel atas air

Indoor pool

Disediakan juga mini shuttle utk bawa barang dengan korang sekali sampai ke bilik hotel ya.








Apa yang menarik hotel ni adalah dengan adanya kolam mandi dalam setiap bilik hotel. So korang tak payah nak segan- segan mandi kat kolam renang sebab tak ada orang akan tengok. Mandi dalam dalam bilik hotel korang ja. So nak berbikini je pun boleh. Hahaha.. 

Untuk breakfast dan dinner bersama company makanan minuman dan dessert semua ok. Aku bagi  4 bintang dr 5 bintang. 

Selamat bercuti!




0 comments:

Post a Comment