Telur Dadar nasi. Makanan utk anak2 kecil.

Okay.. Hari ni aku malas nak buat bubur anak aku yg da setahun Tu. Actually baby aku da boleh makan nasi butir. Tapi dia Masih suka nak makan bubur. Cuma Hari ni aku malas nk masak, so aku masak simple Dan cepat! Anak aku pun dah nangis2 lapar. Ala.. benda mudah. Korang pun biasa buat. Aku saja nak up kat blog aku ni.

BAHAN:

1) Telur 2 biji
2) Daun sup- sebatang dipotong halus
3) Lobak merah - suku batang dihiris halus2
4) Secubit Serbuk lada hitam
5) Nasi 2 sudu makan

CARA2:

1) Satukan Lobak, Daun sup Dan Telur. Kocak Telur dengan sudu macam nak buat Telur Dadar.

2) Masukkan 2 sudu makan nasi Dalam Telur tadi. Panaskan minyak sedikit Dan tuangkan Telur Dalam kuali. Dah mengembang elok Telur Tu boleh angkat.

Sedap jugak makan dengan sos. Tapi baby aku setahun dia makan gitu je. Abg dia licin makan dengan sos Cili LIFE. Makan macam ni je pun dah Kenyang sebab Ada nasi. Untuk perut si manja je la ye. Alhamdulillah..








0 comments:

Post a Comment