Dekoder TV boleh cucuk pendrive

Aku pasti ramai yang tahu perkara ni. Tapi aku tak kisah. Aku nak berkongsi juga berkenaan dekoder TV sekarang ni boleh cucuk pendrive korang. Korang downloadlah movie ke..video karton ke Dari youtube ke or mana2 channel then korang save dalam pendrive..korang da boleh cucuk kat dekoder tv tu. Dekoder TV ni sekarang ada macam2 model. Model yg myfreeview TV tu, enjoy ke, dvt3 ke semua function Sama iaitu boleh tengok TV dengan jelas dah tak da semut2 dah. Cuma saiz dekoder saja berbeza. Lagi satu semua dekoder ni ada disediakan USB device untuk korang sambung antenna aerial or pendrive or usb from your phone. Tapi aku Masih tak dapat sambungan apa2 melalui handphone.

Dekoder yg aku guna ni aku Beli  kat shoppe je RM50 include postage from China. Orang kedai elektronik memang akan cakap KO beli tak ori. Sebab murah. Nanti cepat rosak. Tapi buat masa ni aku guna okay je. Dekoder model DV3 T2. Kecik je dekoder dia. Pastu aku install kat TV kotak lama Tu. Tak Beli TV baru pun yg LCD ke LED ke.. tu semua. Janji Masih berfungsi dengan baik Dan clear!

Jika guna tv LCD 32" up..tak silap memang ada device usb tu. Boleh cucuk moderm WiFi or pendrive gak tak silap. Rupa nya cikai2 TV aku and dekoder Tu still boleh pasang pendrive. Bagus jugak Ada benda ni sebab aku boleh download upon ipin ke, Omar Hana ke, Didi n friends ke masuk dlm pendrive then cucuk kat dekoder tu bagi anak2 aku tengok. Aku memang dah tak bagi langsung tab ke handphone ke kat anak aku Tu. Risau tengok Mata dia nanti. Guna screen TV pun xselalu pasang. Sekali sekala.

Ok jom tengok Cara pasang pendrive ni.

Abaikan ye habuk2 Debu Tu  

1) Aku guna indoor aerial yg harga die RM115..jadi memang akan pasang usb wire aerial Tu. So, nak pasang pendrive ni aku cabutlah. Bila cabut maknanya TV ko 'No Signal' . Aerial tak da siaran TV pun tak da. Ha gitu la pasangan dia. Bila Kita on pendrive, so dekoder screen Tu appear USB.


2) Guna remote dekoder, tekan butang MENU pada remote anda. Then guna butang scroll up down left and right yg segi tiga Tu. Tapi korang guna butang right untuk Cari program MEDIA CENTER>> tekan butang down>>pilih multimedia



3) Pilih program multimedia dan aka keluar data dari pendrive korang movie ke, music ke..so korang stay pada movie saja yg pertama tu.


Didi and friends songs

4) Lastly, akan keluar folder list dari Dalam pendrive korang. So play lah video or movie yg korang dah download tu. Ready to play okay.. tapi ingat. Tak boleh nak speed or jump video tau. Tapi, kalau korang turn off TV then bila2 korang nak pasang balik pendrive ni dia akan resume balik video tu.  

Okaylah.. selamat menonton! 🤗

1 comments:

  1. Water Hack Burns 2lb of Fat OVERNIGHT

    Well over 160000 women and men are hacking their diet with a easy and SECRET "liquids hack" to drop 2 lbs every night as they sleep.

    It is painless and it works all the time.

    Here's how to do it yourself:

    1) Grab a glass and fill it half the way

    2) Proceed to use this weight losing HACK

    you'll be 2 lbs thinner as soon as tomorrow!

    ReplyDelete